Dobrobiti joge za naše tijelo, um i duh

Znanje o jogi je široko i duboko pa su takve i njene dobrobiti. Prakticiranje joge donosi dobrobiti našem tijelu, umu i duhu. Neke od njih možemo ovdje opisati riječima, ali neke se nalaze izvan dometa riječi i mogu se samo iskusiti.

Dobrobiti joge za tijelo

Na tjelesnoj razini nam je najlakše izmjeriti dobrobiti joge. Redovito prakticiranje joga asana će poticati naše tkiva i organe, razgibati mišiće, obogatiti ih kisikom i hranjivim tvarima. Nije onda niti čudno da se pokazalo kako joga:

  • Povećava fleksibilnost mišića.
  • Povećava pokretljivost zglobova.
  • Povećava snagu i poboljšava stanje mišića i kostiju.
  • Poboljšava držanje i položaj tijela.
  • Poboljšava probavu, cirkulaciju i imunološki sustav.
  • Poboljšava rad neurološkog i endokrinog sustava.
  • Prevencija i poboljšanje kod mnogih tjelesnih bolesti i kronične boli.

Ukratko, tijelo se osjeća zdravije, puno života i s više energije.

Dobrobiti joge za um

Ako nam je um dobro, sve ostalo nam je dobro. Joga asane razgibavaju i opuštaju tijelo, pranayame umiruju misli i emocije, a u meditaciji um vraćamo njegovom izvoru, nepresušnom izvoru energije. Dobrobiti joge za um su stoga:

  • Povećava mir uma.
  • Povećava budnost i bistrinu uma.
  • Povećava sposobnost da se uspješno nosimo s kratkotrajnim i dugotrajnim učincima stresa.
  • Povećava mentalnu koncentraciju.
  • Povećava samopoštovanje.
  • Smanjuje ovisnost.
  • Povećava energiju i životni entuzijazam.

Dobrobiti joge za duh

Joga nam daje pravilno razumijevanje Sebstva, duha u nama. Omogućuje nam da vidimo pravu prirodu u nama i drugima, da vidimo jednotu u svima. To nam donosi ispunjenje i neuvjetovanu unutarnju radost, donosi smisao i svrhu u naš život. Dok su um opušta, u isto vrijeme se i širi. Širenjem naše perspektive postajemo svjesni većeg plana kojeg priroda ima za nas iza svijet oko nas. Nestaju brige, nestaje stres, ostaju samo ljubav, mir i radost.

I.P.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *