Hastapadasana – stojeće savijanje unaprijed

Hastapadasana je osnovna joga poza koja je vrlo učinkovita u liječenju konstipacije, gubitka kose i bolova u leđima.

Poznata je kao stojeće savijanje unaprijed, položaj pri kojem spajamo ruke sa stopalima. „Hasta“ na sanskrtu znači „ruke“, a „padah“ znači stopala. Specifičan naziv za ovu asanu je „uttanasana“ koja znači „položaj jakog istezanja“ i vjerojatno je moderna asana nastala u 20. stoljeću u indijskim školama joge u kojima su učili Zapadnjaci.

Kako bismo si olakšali položaj prednji dio stopala možemo držati na povišenom mjestu u odnosu na pet ili savinuti malo koljena. No, koljena pri krajnjem položaju treba izravnati.

Za dublji ulazak u položaj i istezanje zadnje lože potrebno je malo podići pete i nagnuti se unaprijed. Podignemo zdjelicu i onda iz tog položaja vraćamo pete na pod.

Kako izvodimo hastapadasanu

  • Stojimo uspravno sa skupljenim nogama i rukama uz tijelo.
  • Ujednačimo težinu jednako na obje noge.
  • Udahnemo, ispružimo ruke iznad glave.
  • S udahom, savijemo se naprijed i dolje prema nogama.
  • Ostanimo u položaju 20-30 sekundi i nastavimo duboko disati.
  • Držimo noge i kralježnicu ravno. Ruke odmaraju ili na podu pored stopala ili na nogama.
  • S izdahom, pomaknemo prsa prema koljenima. Podignemo kukove i trticu, pritisnemo pete u pod, opustimo glavu i nježno je pomaknemo prema nogama. Nastavimo disati duboko.
  • Udahnemo, ispružimo ruke prema naprijed i gore, polako dođemo do stojećeg položaja.
  • Izdahnemo, opustimo ruke uz tijelo.

 Dobrobiti hastapadasane

  • Rasteže sve mišiće stražnjeg dijela tijela.
  • Okrepljuje živčani sustav povećavajući opskrbu krvlju.
  • Čini kralježnicu savitljivom.
  • Tonira trbušne organe.
  • Smiruje mozak i pomaže ublažavanju stresa i blage depresije
  • Stimulira jetru i bubrege
  • Rasteže zadnju ložu, gležnjeve i kukove
  • Jača bedra i koljena
  • Poboljšava probavu
  • Pomaže u ublažavanju simptoma menopauze
  • Smanjuje umor i tjeskobu
  • Olakšava glavobolju i nesanicu
  • Djeluje terapijski na astmu, visoki krvni tlak, neplodnost, osteoporozu i sinusitis

Kontraindikacije hastapadasane

Kod povreda leđa, osobe koje pate od ozljeda u donjem dijelu leđa, spondilitisa, boli u predjelu zdjelice ili bilo koje vrste problema s leđima i kralježnicom ne bi trebale raditi hastapadasanu.

Pogledaj sve joga asane za početnike.

Hastapadasanu redovito vježbamo i možemo naučiti na:

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *