Joga asane za početnike

“Joga nisu samo tjelesne vježbe, to je emocionalna integracija, duhovno uzdizanje, s dodirom mističnog elementa, što vam daje uvid u nešto što je izvan svake mašte.”

Sri Sri Ravi Shankar

Joga je potpuna znanost; ujedinjuje tijelo, um i duh sa svemirom. Ona donosi mir i blaženstvo svakom pojedincu. Ona također stvara značajnu razliku u ponašanju, mislima i stavovima. Svakodnevna praksa joge povećava mir, osjetljivost, intuiciju i svijest.

Što je joga asana?

Naš um je poput klatna; ljulja se prošlosti u budućnost, iz žaljenja i ljutnje u tjeskobu i strah, iz sreće u tugu. A joga asana je ta koja nam omogućuje da zadržimo stabilnost. Joga asana nije samo tjelovjevježba!

Kao što je opisano u Patanjalijevim Joga Sutrama“sthira sukham asanam” – znači da je joga asana ravnoteža između napora i lakoće. Nastojimo ući u položaj i nakon toga se onda se opustiti. Joga asana donosi tu ravnotežu u svakom aspektu našeg života. Uči nas da uložimo napor, a zatim da se opustimo, odvojimo od rezultata. joga asana povećava našu fizičku fleksibilnost i proširuje naš um.

Jogu radimo s dahom i sa sviješću. Kada podignemo ruke za jogu, najprije postajemo svjesni ruke i onda je polako podižemo, sinkroniziramo s dahom. Graciozna je kao ples, klizeći od jednog stava u drugi. Ključ je rastegnuti se malo više, u svakoj asani, nego što nam je ugodno, a zatim se opustiti i pustiti. Ovaj mali napor da se tijelo izvuče izvan granica njegove ugodnosti proširuje naš um.

Još jedna Patanđalijeva joga sutra kaže “prayatna shaithilyaananta samapattibhyam” –  i ponovno ističe istu filozofiju. Napravite napor, a zatim pustite i tako nam beskonačnost svane u našoj svijesti, naša svijest se širi!

Stojeće joga asane

SANSKRITSKO IME – OPIS

Konasana – Kȗt (Savijanje u stranu s ispruženom jednom rukom)

Konasana 2 – Kȗt 2 (Savijanje u stranu s ispružene dvije ruke)

Katičakrasana – Stojeće uvrtanje kralježnice

Hastapadasana – Stojeće savijanje unaprijed

Ardha čakrasana – Stojeće savijanje unatrag

Trikonasana – Trokut

Virabhadrasana 2  – Ratnik 2

Vrikshasana – Stablo

Paschim Namaskarasana – Obrnuti molitveni položaj

Garudasana – Orao

Sjedeće joga asane

SANSKRITSKO IME – OPIS

Janu Shirasasana – Savijanje unaprijed s jednom nogom

Paschimottanasana – Štipaljka (savijanje unaprijed sa dvije noge)

Poorvottanasana – Daska s licem prema gore

Ardha Matsyendrasana – Sjedeći poluvijak

Badhakonasana – Leptir

Padmasana – Lotus

Eka Pada Raja Kapotasana – Golub s jednom nogom

Ustrasana – Deva

Shishuasana – Dijete

Chakki Chalanasana – Mljevenje žita

Ležeće na trbuhu joga asane

SANSKRITSKO IME – OPIS

Vasisthasana – Daska s gledanjem u stranu

Adho Mukha Svanasana – Pas prema dolje

Makara Adho Mukha Svanasana – Delfin daska

Marjariasana – Mačka

Dhanurasana – Lȗk

Bhujangasana – Kobra

Salamba Bhujangasana – Sfinga

Viparita Shalabhasana – Superman

Shalabasana – Skakavac

Ležeće na leđima joga asane

SANSKRITSKO IME – OPIS

Naukasana – Čamac

Setu Bandhasana – Most

Matsyasana – Riba

Pavanamuktasana – Otpuštanje vjetra

Sarvangasana – Svijeća (stoj na ramenima)

Halasana – Plug

Natrajasana – Šivin ples (ležeće uvrtanje u stranu)

Vishnuasana – Ležanje na boku

Shavasana – Mrtvac

Joga asane možete naučiti i iskusiti na redovnim satovima joge, na Sri Sri Yoga tečaju i na Art of Living Programu sreće.

I.P.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *