Joga i tjelesna fleksibilnost

Praksa joge, u svom pravom duhu nije natjecateljska, niti služi da bismo se uspoređivali s drugima kroz snagu ili fleksibilnost. Joga je multidimenzionalna praksa. Prakticiranje asana, bez prakticiranja ostalih elemenata, je čista rekreacija ili akrobatsko vježbanje i ne može se nazvati jogom.

Došlo je do toga dok je joga postajala popularnom kod nas na Zapadu da je postala vrlo komercijalizirana što je stvorilo konkurenciju među različitim „školama“ ili „tipovima“ joge. U toj atmosferi, kako bi se mjerilo tko bolje „radi“ i čija je joga „bolja“, naglasak se daje tjelesnoj fleksibilnosti, a zanemaruju se ostali aspekti joge. K tome, kako bi se iskazala tjelesna fleksibilnost i prikazala nečija superiornost nad drugima, izmišljaju se poze koje ne samo da su nemoguće drugim učenicima joge za izvođenje, nego mogu biti opasne i nepotrebne. Kako bi došli do visokog stupnja fleksibilnosti ljudi u određenoj mjeri i zloupotrebljavaju svoje tijelo.

Joga nije super-fleksibilnost

Kako bi tijelo i um pravilno i efikasno funkcionirali potrebna nam je dobra fleksibilnost u njima, ali super-fleksibilnost nije potrebna. Vrijeme provedeno da bi se došlo do tog nepotrebno visokog stupnja fleksibilnosti se može bolje upotrijebiti napredovanjem u drugim aspektima joge. Kada postanemo opsjednuti tjelesnom fleksibilnošću naš um zapne na tjelesnoj razini i to nam postane prepreka na duhovnom putu.

U stvarnoj praksi joge tijelo poštujemo jer u njemu boravi naša Svijest. No, kako je tijelo samo omotač, u jogi više naglasak stavljamo na dobrobit uma i ostalih skrivenih slojeva ljudskog postojanja. Joga asane su samo jedan od osam udova joge od kojih se svi razvijaju simultano kako bismo napredovali na putu joge. One su samo minijaturni djelić onoga što je znanost i filozofija joge. Nju je začeo veliki mudrac Patanđali u svom spisu Joga sutre u kojoj je sadržana sama bit onoga što nazivamo joga.

Pravoj jogi se možemo približiti kada za to steknemo određene uvjete. Potrebna je naša namjera, određeni trud, naša praksa. Joga nije nešto što radimo, ona je, kako Patanđali odmah nakon što najavi svoju namjeru da nam objasni što je joga, kaže, zaustavljanje modulacija uma. Drugim riječima, ona je umirenje uma, njegovo vraćanje iz predmeta osjetila natrag prema njegovom izvoru, prema promatraču koji se nalazi unutra. A taj promatrač, to je naša prava priroda, to smo mi.

I.P.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *