Katičakrasana – stojeći vijak (uvrtanje kralježnice u stranu)

Ime ovog joga položaja, katičakrasana, doslovno znači rotacija struka. Pruža lijepo istezanje struka i pomaže u njegovoj fleksibilnosti i podatnosti.

Vrlo malo vremena treba za napraviti ovaj položaj, a naše tijelo od njega ima mnoge koristi. Jednostavan, ali vrlo učinkovit joga položaj, katičakrasana ima moć liječenja konstipacije ako se prakticira redovito i pravilno.

kati = strȗk; čakra = kotač, kružna rotacija; asana = položaj

Kako radimo stojeći vijak (katičakrasana)

  • Stojimo uspravno sa stopalima razmaknutim u širinu kukova.
  • S udahom ispružimo ruke prema naprijed, dlanovima okrenutim jedan prema drugome, paralelno s tlom.
  • Provjerimo jesu li nam dlanovi na udaljeni jedan od drugog u širini ramena.
  • S izdahom gornji od struka dio tijela okrećemo udesno i gledamo preko desnog ramena. stopala čvrsto na njihovom mjestu, to nam čuva koljena i daje bolji zaokret,
  • Držimo udaljenost između dlanova jednakom. Osjetimo istezanje u donjem dijelu leđa.
  • Držimo položaj 4-5 udaha i izdaha.
  • S udahom se vratimo u središte.
  • S izdahom se okrenemo ulijevo i ponovimo joga položaj na lijevoj strani.
  • S udahom se vratimo u središte.

Držimo pokrete polaganim i gracioznim. Izbjegavajmo trzanje tijela. Uskladimo svoje pokrete s dahom.

Prednosti stojećeg vijka (katičakrasane)

  • Dobro za ublažavanje zatvora
  • Jača i poboljšava fleksibilnost kralježnice i struka
  • Dobro za mišiće ruku i nogu
  • Otvara vrat i ramena, jača trbušne mišiće i donji dio leđa
  • Koristi za one koji imaju sjedilačke i uredske poslove

Kontraindikacije stojećeg vijka (katičakrasane)

  • Izbjegavajmo prakticiranje stojećeg vijka (katičakrasane) tijekom trudnoće, ili ako imamo bruh, pomaknuti disk u kralježnici ili smo imali nedavnu operaciju u predjelu trbuha.
  • Posavjetujmo se s liječnikom prije prakticiranja ovog joga položaja ako imamo kronične poremećaje kralježnice.

Pogledaj sve joga asane za početnike.

Katičakrasanu redovito vježbamo i možemo naučiti na:

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *