meditacija - kako meditirati

Meditacija – što je to i kako možemo početi meditirati?

Meditacija je suptilna vještina rađenja ničega i otpuštanja svih napora kako bismo se opustili u svoju pravu prirodu koja je ljubav, radost i mir.

Meditacija je ono što nam daje duboki odmor

Odmor u meditaciji je dublji od najdubljeg sna kojeg smo ikada mogli imati. Kad je um slobodan od uznemirenosti, miran i spokojan, događa se meditacija. Koristi meditacije su višestruke. To je nezamjenjiva praksa za mentalnu higijenu. Mirni um, dobra koncentracija, jasnoća percepcije, poboljšanje komunikacije, procvat vještina i talenata, nepokolebljiva unutarnja snaga, iscjeljenje, sposobnost povezivanja s unutarnjim izvorom energije, opuštanje, pomlađivanje i dobra sreća prirodni su rezultati redovitog meditiranja. U današnjem svijetu gdje se stres hvata brže nego što oko može vidjeti ili um može opaziti, meditacija više nije luksuz. To je nužnost. Da bismo bili bezuvjetno sretni i imali duševni mir, moramo iskoristiti snagu meditacije.

Kad čujemo riječ “meditacija”, što nam pada na pamet? Budistički ili tibetanski redovnik koji sjedi na vrhu planine? Ili možda indijski jogi koji sjedi u špilji osvijetljenoj svijećama?

To su sigurno načini na koje je meditacija svijetu predstavljena prije tisuće godina. Ako želimo, mogli bismo meditirati na slične načine, ali dobra vijest je da nije potrebno postati redovnik ili isposnik da bismo počeli meditirati. Možemo meditirati u svom domu ili uredu ili na bilo kojem drugom mjestu koje nam se sviđa! Vrh planine posve je neobavezan.

Meditacija i zablude o njoj

Postoji zabluda da je meditacija pražnjenje, kontroliranje ili smirivanje našeg uma. U stvarnosti je meditacija namijenjena nadilaženju našeg uma kako bismo se povezali s beskonačnim izvorom mira i radosti iznutra.

Tijekom godina meditacijska praksa prilično se razvila kako bi odgovarala potrebama ljudi u moderno doba. Toliko da meditacija mnogim različitim ljudima može značiti mnogo različitih stvari. Mnoge vrste i tehnike meditacije postale su popularne. Zato bi možda lakši pristup razumijevanju što je meditacija mogao započeti razjašnjavanjem onoga što meditacija nije.

U današnjem brzom, modernom svijetu, kad osjećamo kronični nedostatak vremena, mogli bismo se zapitati zašto bismo svoje dragocjeno vrijeme potrošili na meditaciju i može li nam meditacija pomoći. Iznenadit ćemo se saznanjem da su mnoga suvremena istraživanja podržala blagodati ove drevne prakse.

Svrha meditacije može biti različita za različite pojedince. To je lijepa praksa koja ima toliko prednosti. Može obogatiti ukupnu kvalitetu našeg života i poboljšati naše fizičko i mentalno zdravlje. A ako težimo nirvani ili prosvjetljenju ili samoostvarenju, prakse meditacije mogu nam pomoći i u tome!

Dobrobiti meditacije

Redovita meditacija nudi širok raspon blagodati poboljšanja našeg zdravlja i sreće, pomaganja boljem snu, borbe protiv stresa, tjeskobe i depresije, smanjenja kronične boli, gubitka kilograma (da, dobro ste pročitali!) i poboljšanja našeg raspoloženja, povećanju emocionalne otpornosti, poboljšanju našeg cjelokupnog funkcioniranja mozga i izoštravanju fokusa.

Ako se osjećamo loše ili nam se čini da nam ništa ne ide od ruke, naš um i tijelo možda nam pokušavaju reći da je meditacija potrebna u našem životu.

Slušajmo svoj um i tijelo. Ako primite bilo koji od ovih znakova, možda je vrijeme da započnemo, pojačamo ili se vratimo svojoj redovitoj praksi meditacije.

Danas je meditacija otvorena, besplatna, dostupna svima i s njom je lako započeti. Nije ekskluzivna za bilo koji sektor društva ili određenu vrstu osobe ili tradicije, religije ili kulture.

U davna vremena duhovni učitelj ili prosvijetljeni guru inicirao bi učenika u meditaciju, i to samo ako bi učenik bio spreman i željan. Ali u ovim modernim danima nirvane nije nam potrebna fizička prisutnost gurua da bismo započeli s meditacijom. Zapravo, putem aplikacije za meditaciju možemo bismo dobiti smjernice učitelja meditacije ili gurua izravno iz vlastitog doma.

Kako početi meditirati?

Iako želimo što prije započeti s praksom meditacije, možda ćemo imati i mnoštvo pitanja! Možda imamo pitanja poput, koje je dobro vrijeme za meditaciju? Ima li ranojutarnja meditacija prednost u odnosu na meditaciju spavanja? Hoće li puštanje glazbe tijekom meditacije biti korisno ili ne toliko korisno? Koji je pravilan položaj tijela za meditaciju? Kako bismo trebali disati dok meditiramo? Treba li nam mantra da bismo meditirali? Sve su to dobra pitanja. A slijedeći neke od naših savjeta, često postavljanih pitanja i smjernica majstora meditacije i iskusnih praktičara, mogu nam pružiti vitalne uvide dok krećemo na putovanje.

Mnogo je tehnika meditacije. Ako smo apsolutni početnik, vođena meditacija je dobro mjesto za početak. Sve što nam treba je malo mirnog, ugodnog prostora i nekoliko minuta za meditaciju.

U ovome je kvaka: Koliko god čitali ili googlali o meditaciji i njenim prednostima, to nam neće donijeti nikakve koristi, ako zapravo ne meditiramo. Nije li tako? Čitati – ili čak i razmišljati – o meditaciji nije isto što i meditacija! Dakle, prvi važan savjet i korak je meditacija! Sve blagodati meditacije mogu se očitovati tek kad počnemo meditirati. I vjerovali ili ne, osjetit ćemo razliku već od prve seanse meditacije.

Ako želimo biti vrstan plivač, moramo skakati u vodu i plivati ​​svaki dan. Ako želimo biti vrsni plivač, ne možemo stajati ispred bazena i razmišljati o plivanju ili čitati knjige i članke o plivanju. Moramo plivati! Slično tome, meditacija je iskustvena. Činimo to često i redovito, jer blagodati meditacije proizlaze iz njezine prakse, a ne iz teorije i knjiga. Ne možemo ga dobiti razmišljanjem o tome. Moramo zapravo sjediti i meditirati. Ako smo tek počeli meditirati, umjesto da trošimo puno vremena čitajući o tome, samo počnimo meditirati!

Udahnimo duboko i pripremimo se za opuštanje.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *