Naša osobna svakodnevna jogijska praksa

Da bismo vježbali asane, pranayame, meditaciju ili sudarshan kriyu kod kuće ne trebamo nikakvu posebnu opremu. Dovoljni smo samo mi i naša joga prostirka. Našu osobnu praksu možemo tako nositi svuda sa sobom.

Najbolje vrijeme za našu praksu je rano ujutro kada nam je želudac prazan i kada nam dan još nije ispunjen dnevnim obavezama i situacijama koje će nam odvući pažnju. Preporuča se da praksu ponovimo kasno popodne ili rano uvečer, prije večere. Jutarnja praksa nam pomaže da zadržimo razinu energije i entuzijazam tijekom dana, a večernja praksa nam pomaže da se riješimo eventualnog stresa i napetosti koje smo mogli nakupiti tijekom dana, nakon čega smo ponovo osvježeni.

Pronalazak vremena za našu praksu može biti izazov. Na početku, ciljamo da praksu radimo barem jedan sat svaki dan. Ako to ne možemo raditi svaki dan, radimo kada god možemo, koliko god možemo. Vrijede dva pravila – „bolje malo, nego nimalo“ i „bolje ikada, nego nikada“. Budimo redovni i uporni u svojoj praksi. Dvadeset minuta svakodnevne prakse je bolje nego dva sata povremene prakse. Praksa od pet minuta je bolje nego nikakva praksa. Redovna svakodnevna praksa će nas učiniti puno produktivnijima, mirnijima i sretnijima tijekom dana i moći ćemo se nositi s izazovima i stresovima svakodnevice puno učinkovitije.

Sveto mjesto za praksu

Kada smo sretni, širimo sreću oko sebe. Stoga, ne radimo ovu praksu samo za sebe, nego i za sreću drugih. Nemojmo se osjećati krivima što uzimamo vrijeme za sebe. Dajmo svojoj osobnoj duhovnoj praksi važno mjesto u životu. Donijet će nam mnoge dobrobiti.

Radimo svoju praksu u čistom i dobro izračenom prostoru. Ako je moguće, imajmo poseban prostor samo za praksu. Kada praksi pristupimo iskreno i predano, ona stvara ozračje svetosti. Kako nastavljamo s njom, ovu ćemo svetost osjetiti ne samo u sebi, nego i u prostoriji u kojoj je obavljamo. Izgradit ćemo energiju više kvalitete i pozitivne vibracije u toj prostoriji koje će nam zauzvrat pružiti iscjeljenje, snagu i utjehu kada to bude bilo potrebno.

Prostorija treba biti ugodno topla. Tijelo se bolje isteže u toplom okruženju. Ipak, izbjegavajmo temperaturu koja je toliko visoka da postanemo nemirni, što onda umanjuje smisao onoga što radimo. Vrlo visoke temperature mogu dodatno opustiti mišiće, ali mogu biti teške za unutarnje organe. Na visokim temperaturama se tijelo brže umara i daje lažan osjećaj dobre tjelovježbe.

Vježbamo dalje od namještaja i oštrih predmeta da se ne bismo ozlijedili u slučaju nezgode.

Joga, pranayama, meditacija i sudarshan kriya donose mnoge zdravstvene dobrobiti, ali ne koristimo ih kao zamjenu za lijekove za naša zdravstvena stanja. Zdravstvene savjete dobivamo od svoga liječnika.

I.P.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *