Povezivanje našeg daha s asanama

Postoji nekoliko općih uputa za povezivanje daha i asana na pravilan način. No, te upute ne moraju biti pogodne za svaki pokret koji ćemo učiniti. Kada nismo sigurni što treba učiniti, samo nastavimo disati. Dišemo kako god nam se čini prirodnim. Slušamo svoje tijelo.

Opće upute za povezivanje daha s asanama

Udišemo kada god širimo prsni koš ili osjećamo da ga širimo. Na primjer, kada dižemo ruke iznad glave ili kada se savijamo unatrag.

Izdišemo kada god osjećamo stiskanje ili potisak u trbušnoj šupljini. Na primjer, kada se savijamo unaprijed ili kada ovijamo kralježnicu u stranu.

Izdišemo kada izlazimo iz položaja i vraćamo se u normalan položaj.

Ne zadržavamo dah u položaju niti malo, osim ako nam nije baš tako rečeno. Nesvjesno zadržavanje daha se općenito povezuje sa nelagodom u toj pozi.

Ne forsiramo dah, puštamo da nam pokret prati dah, a pažnja nam je na pokretu.

Dah je sastavni dio naše jogijske prakse.

Ukoliko nam je ugodno, umjesto našeg normalnog koristimo ujjayi dah.

Važnost daha

Dah je povezan s našim emocijama. Primjerice, kada smo opušteni, dah nam je polagan, a kada smo uzbuđeni onda je ubrzan. On je veza između našeg tijela i našeg uma.

Kako um utječe na naš dah, tako dahom utječemo i na naš um. Pranayamama i integriranjem daha u našu jogijsku praksu umirujemo naš um i čistimo ga od stresa i drugih negativnosti.

Dah je i najvažniji izvor prane (životne energije). Bez daha ne možemo izdržati više od nekoliko minuta. Prvi naš čin na ovom svijetu je udah, a zadnji će biti izdah. Ono između prvog udaha i zadnjeg izdaha nazivamo životom.

Koristeći pun potencijal našeg daha maksimalno možemo energizirati naše tijelo i um, te ga maksimalno i relaksirati. Udahom se energiziramo, izdahom se opuštamo, taj se proces spontano događa, ali tek kada koristimo svoj dah 100%, tada se i on događa 100%.

 

I.P.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *