Trikonasana – položaj trokuta

Za razliku od većine joga asana, trikonasana zahtijeva držanje očiju otvorenih kako bismo održali ravnotežu tijela.

Kako napraviti trikonasanu

  • Stojimo uspravno. Stopala razdvojimo široko, ali stabilno i udobno (1 metar ili više).
  • Desno stopalo okrenemo za 90 stupnjeva, a lijevo stopalo za 15 stupnjeva.
  • Poravnamo sredinu desne pete sa sredinom lijevog stopala.
  • Oba stopala pritišću tlo i težina tijela je podjednako raspoređena na oba stopala.
  • Udahnemo duboko i dok izdišemo savijemo tijelo udesno, prema dolje u kukovima, lijeva ruka se diže u zrak, dok desna ruka silazi prema podu. Obje ruke držimo u ravnoj liniji, ne naginjemo se prema naprijed.
  • Desnu ruku naslonimo na potkoljenicu, gležanj ili pod s vanjske strane desnog stopala, što god je moguće bez izvijanja u struku. Ispružimo lijevu ruku prema stropu, u ravnini s vrhovima ramena. Držimo glavu u neutralnom položaju ili je okrenemo ulijevo, a oči meko gledaju u lijevi dlan.
  • Provjerimo je li naše tijelo savijeno u stranu, a ne unatrag ili naprijed. Zdjelice i prsa su širom otvoreni.
  • Istegnemo se maksimalno i budimo postojani. Nastavimo duboko disati. Sa svakim izdisajem sve više opuštamo tijelo. Samo budemo s tijelom i dahom.
  • S udahom se ispravimo, spustimo ruke na bokove i izravnamo noge.
  • Isto ponovimo na drugoj strani.

Savjeti za trikonasana

  • Provjerimo jesmo li dobro napravili vježbu zagrijavanja cijelog tijela prije nego što napravimo asanu.
  • Dok se naginjemo u stranu, radimo to polako i lagano kako ne bismo izgubili ravnotežu.

Pripremne asane koje treba obaviti prije trikonasane

  • Katičakrasana
  • Konasana
  • Vrikšasana

Asana koja slijedi trikonasanu

  • Virabhadrasana

5 blagodati Trikonasane

  • Jača noge, koljena, gležnjeve, ruke i prsa
  • Isteže i otvara kukove, prepone, potkoljenice, gležnjeve, ramena, prsa i kralježnicu
  • Povećava mentalnu i fizičku ravnotežu
  • Pomaže poboljšanju probave
  • Smanjuje tjeskobu, stres, bolove u leđima i išijas

Kontraindikacije Trikonasana

Izbjegavajmo ovu pozu ako patimo od migrene, proljeva, niskog ili visokog krvnog tlaka ili ozljeda vrata i leđa. Oni s povišenim krvnim tlakom mogu ovo činiti, ali bez podizanja ruke nad glavom, jer to može dodatno povisiti krvni tlak.

Pogledaj sve joga asane za početnike.

Trikonasanu redovito vježbamo i možemo naučiti na:

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *